lördag 4 maj 2013

Tävlingsrapport från Stockholm, SMACK-tempot

Med start och mål i Odensala strax norr om Märsta och med en bana som rundar delar av Arlanda landningsbana.
Ganska kuperat för att vara tempo. 208 höjdmeter på 30 km och en asfaltsbeläggning som bitvis var riktigt risig. Ut till vändpunkten var det mer med- än motvind och givetvis tvärtom hem till målet igen.
Solen sken men det var stundtals riktigt blåsigt.

Strulade även idag onödigt mycket med min utrustning men fick iaf till en hyffsad uppvärmning.

Jämfört med förra helgens tempolopp så tryckte jag ett par watt mer men både tid och hastighet var givetvis lite sämre pga backarna. Kul var att det gick 46 sekunder snabbare än förra året vid ca 20 w färre i år. =)
Något har jag gjort rätt iaf vid val av utrustning, sittposition, träning och viktnedgång. =)

Bild tagen av Niklas Källström

Ganska svårt att få till flytet på den här typen av banor men jag är mycket nöjd iaf.
Har inte den exakta snitthastigheten eftersom jag inte startade cykeldatorn förrän efter några hundra meter. Bör ha varit strax över 45 km/tim.

Delar av dagens trevliga resultatlista.

Tiden i mål var 39:37 vilket var nästan två minuter snabbare än tvåan i min klass. Precis som förra helgen hade jag vunnit oavsett vilken klass jag ställt upp i, närmast kom vinnaren i Elit som var ca 30 sek långsammare än mig. =)

Lite bilder finns på duktiga fotografens Niklas Källströms blogg.

Även i morgon väntar ännu en kuperad tempobana som ligger ytterligare några mil längre norrut vid Vira Bruk. Även den banan är 30 km.

Tack för alla hälsningar och gratulationer som jag fått på olika sätt!
I morgon kör vi igen!

4 kommentarer:

  1. Nån som tävlar i fel klass kanske...!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ganska många har frågat mig varför jag inte kör Elit. Jag är ju dessutom starkare nu än när jag tidigare körde Elit! =)
      Svaret är i första hand familjeskäl men jag gillar också friheten det innebär att köra i Veteran utan att behöva känna några tvång gentemot ett lag.

      /Nicke

      Radera
  2. Imponerande Nicke!
    klart du ska vara kvar i veteranklass, vi andra som får träna hårdare bara;)

    SvaraRadera