söndag 28 juli 2013

Spysmak byttes mot guldsmak

Fredagens misär och spysmak byttes mot guldsmak (dock fortfarande misär) när Johan Lindh och jag lyckades vinna och bli svenska mästare i H30-klassen på lördagen. Vi hade näst snabbaste tiden av alla, det var bara vinnarna i H 40 som var lite snabbare.

Strax efter starten.
Det var mer Johans förtjänst än min att det gick så bra. Han fick hålla igen några gånger när jag inte lyckades hålla hans hjul. Jag kände mig fortfarande lite klen efter fredagens illamående och jag märkte under uppvärmningen att det var svårt att avgöra om det skulle bära eller brista.


Kände efter loppet att det skulle vara meningslöst att ställa upp i söndagens linjelopp och meddelade därför tävlingsledningen att jag ställde in. Jag mådde inte bra och även idag känns det att kroppen inte är helt ok.
Åkte sedan och packade ihop mina prylar innan hemresan. Familjen, och jag, blev givetvis glad att få hem mig ett dygn tidigare.

Pallen i H 30



Nu är det återigen några veckor innan nästa tävlingshelg som är Götalandsmästerskapen i Värnamo. Nästan hemmaplan alltså. =)
Efter det återstår bara en planerad tävlinghelg vilket är dom avslutande cup-tävlingarna på Orust. Är inte motiverad att försöka formtoppa mig på ngt vis utan det får gå som det går....
Kommer eventuellt köra ett motionslopp nästa helg, Helgasjön runt.
Ride hard!

"When the spirits are low, when the day appears dark, when work becomes monotonous, when hope hardly seems worth having, just mount a bicycle and go out for a spin down the road, without thought on anything but the ride you are taking".

-Sir Arthur Conan Doyle



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar