söndag 9 september 2012

En till vinst + en tredjeplats = Seger i Swe Cup totalen!

Efter helgens tävlingar och resan hem är jag trött och ger er därför endast den korta versionen idag.
Förhoppningsvis får jag lite tid över för en längre rapport i morgon.

Inför helgen var jag krasslig och har haft en lättare infektion i kroppen både igår och idag.

Lyckades trots det vinna tempoloppet igår och säkrade därmed totalseger i Swe Cup.
Kunde därför köra dagens gp-liknande linjelopp utan press. Lyckades gå med i en utbrytning med två andra när det var dryga milen kvar och vi höll in i mål.
Tyvärr avgjordes spurten redan ca 400 meter från mål av en vinglande vespa som stannade i en korsning mitt i våran färdväg. Slutade på tredje plats i loppet vilket befäste min plats i toppen av cupen. =)


"Cycling isn’t a game, its a sport. Tough, hard and unpitying, and it requires great sacrifices. One plays football, or tennis, or hockey. One doesn’t play at cycling." 
-Jean de Gribaldy (Sean Kelly’s DS) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar