torsdag 6 september 2012

Nu är det bara finalen kvar!

Laddar inför helgens avslutande tävlingar i Swe Cup.
Cykling t o r jobbet i måndags, vilodag/pappadag i tisdags och igår cyklade jag till jobbet men inte hem.
I morgon kör jag eventuellt ett kort trainerpass på morgonen innan det är dags att sätta sig i bilen och köra dom 44 milen till Västerås.
Har, en av få gånger denna säsongen, ngn att samåka och dela boende med. Både trevligt och ekonomiskt att kunna dela på resa och boende.

Enda orosmomentet är en lite tung känsla i kropp och huvud som antyder att jag kan bli sjuk. Det får bara inte hända. Inte nu!!
Håller tummarna för att det inte ska bryta ut och ska försöka äta och kurera mig på lämpligaste vis för att stärka kroppen.

Som jag skrivit tidigare är det redan klart att jag inte kan vinna linje-cupen men jag kommer bli tvåa.
Tempo-cupen har jag redan vunnit och nu återstår alltså att avgöra den totala cupen, linje + tempo.
Leder total-cupen med endast två poäng men det bör räcka med endast halv-hyffsade resultat denna helgen för att jag säkert ska kunna vinna totalen. Detta eftersom poängsystemet innebär att det är dom 15 bästa reultaten som räknas, oavsett disciplin. Har ju ett par dåliga resultat p.g.a t.ex punktering och andra mekaniska problem som då faller bort från listan med dom 15 bästa.
Men halv-hyffsade resultat är inget som blir lätt att uppnå om jag blir sjuk....
Skulle vara mkt tungt att falla på mål-snöret!

Föutsatt att jag inte blir sjuk så har jag goda chanser att ligga i toppen på lördagens 20 km tempo.
Söndagens korta men hårda linje-lopp är svårare att förutsäga.
Stort startfält betyder att jag måste vara stark för att kamma hem många poäng här.
Loppet körs på en varvbana, 3,8 km x 15 varv = 57 km, runt Anundshög utanför Västerås.
Har ej kört detta loppet innan men misstänker att man kommer köra upp och ned för en kulle 15 gånger....

Nu håller jag tummarna att allt går som planerat!


"As a kid I had a dream - I wanted to own my own bicycle. When I got the bike I must have been the happiest boy in Liverpool, maybe the world. I lived for that bike. Most kids left their bike in the backyard at night. Not me. I insisted on taking mine indoors and the first night I even kept it in my bed." 
John Lennon



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar