torsdag 4 oktober 2012

"Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride."

Var mentalt inställd på att cykla till jobbet idag (60 km), oavsett väder, och prognosen visade på regn.
Jag behövde inte bli besviken när jag satte mig på cykeln kl 05.35, det regnade hela vägen, precis som SMHI lovat...

Eftersom jag cyklar året om så har man numera en kläd- och utrustnings-arsenal som är anpassad för alla typer av väder.
Jag gjorde dock två dåliga val i morse. Jag borde tagit dom vattentäta vinterskona i stället för vanliga racerskor med skoöverdrag och jag borde också satt på en bättre framlampa på cykeln.

Lampan jag använde var av typen som gör att man syns bra men den ger ganska begränsat ljus och man ser ganska dåligt själv. Vid möte med bilar så såg jag knappt vägen och när det var nedförsbacke på den smala vägen mellan Ingelstad och Hovmantorp så vågade jag inte trycka på ngt eftersom jag helt enkel såg för lite.
Dags att montera på starkare doningar alltså.
Kommer även cykla hem i e.m och då blir summan av veckans träningar två.

Kommer köra racer så länge det går = så länge det inte är snö. Stänkskärmar och lyse är monterat.
Crossen åker fram när det blir snö eller halka vilket gärna får dröja för min del.

Sen kommentar på ämnet men jag måste säga att det var kul att följa Kessiakoff under avslutningen på säsongen och att Gilbert vann VM. Jag föredrar en världsmästare som kan synas under en hel tävling framför en som bara visar sig när det är några hundra meter kvar (om tävlingen varit tillräckligt "flack").


"Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride." 
~John F. Kennedy, Former U.S. President


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar