tisdag 16 oktober 2012

Snart tillökning! =)

Lyckades få lite sol på mig vid en tur hem från jobbet förra veckan.
Tja, vad ska man säga om vädret. Förra veckan genomfördes fyra träningspass. Två i riktigt fint väder (varav ett av dessa i minusgrader tidigt på morgonen) och två helt i regn.
I morse blev det ytterligare ett pass i blött väglag men det föll iaf inget vatten från himlen. =)
Nu går inte solen upp förrän jag är framme på jobbet vid halv sju-tiden och på cykeln gäller bra lyse både framåt och bakåt.
Träningsdosen har alltså ökat ngt, faktiskt en fördubbling mot veckan innan, men det jag vill få in på schemat är lite alternativ träning.
Löpning, styrketräning, rodd-maskin och kanske lite yoga för att öka rörligheten ngt. Med tanke på vad jag skriver lite längre ner så får vi väl se hur mkt sådant det kan bli....

Har även bestämt mig för att börja som instruktör igen i Spinning på Medley Växjö Simhall efter ett avbrott denna terminen. Räknar med att köra samma typ av upplägg som innan, d.v.s ngt längre klasser och mestadels högintensivt. =P

För er som inte vet om det, största anledningen till att jag tog uppehåll från spinningen är för att vi ska få tillökning i familjen. Kring 10e december väntar vi en liten pojke till!  =) =) <3




"Bicycling is a healthy and manly pursuit with much to recommend it, and, unlike other foolish crazes, it has not died out".
~The Daily Telegraph, 1877.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar