måndag 29 oktober 2012

Ljusare på morgonen igen. P2M update.

KL 06.20 vid sjön Rottnen med knappa milen kvar till Hovmantorp. Tyvärr blir ju ett foto av mobiltelefonen inte speciellt bra om man jämför med verkligheten. Det var en mkt vacker gryning idag.

Fin morgon idag och faktiskt inte så kallt. Visst var det frost men inte mycket värre än så.
Veckans första träningspass är avklarat och jag hoppas det ska bli minst fem till innan helgen.
Förra veckan trodde jag samma sak men det slutade med endast fyra pass...

Undrar om och i så fall hur mycket snö det kommer ikväll. Kör fortfarande på racern och tänker fortsätta med det så länge det är möjligt. Är helt enkelt roligare (och går fortare) att cykla med racern än med crossen som står utan vevparti i garaget för tillfället. Hade kunnat montera dit ett vanligt vevparti tills vidare men meningen är att jag ska montera ett av mina Power2Max effektmätar-vevpartier.
Just nu är dock sensorerna skickad tillbaka till Tyskland för lite uppdateringar av mjuk- och hårdvara.
Bör ha dom tillbaka här inom ett par veckor och då tänkte jag göra crossen redo för den stundande vintersäsongen.


"Either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying ." -Arthur C. Clarke 








3 kommentarer:

  1. Hej,
    ÄR du nöjd med ditt P2M?
    Har precis sålt av mitt trådade SRM för att köpa något som stödjer Ant+. Vill inte ha så många datorer på tempostyret :)

    Funderar på P2M, Quarq eller något av de ny alternativen som kommer i vinter som presenterades under interbike, eurobike.

    Mvh
    Pierre

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är nöjd. Och kommer bli ännu nöjdare när jag fått den nya uppdateringen.
      Som jag skrev i min "review" som jag länkar till i mitt inlägg ovan så har jag mest märkt av "problemet" med temperatur-drift i samband med att jag tränat på vintern. Då står ju cykeln i garaget som ofta kan vara 10-20 grader varmare än det är ute.
      I övrigt så har det fungerat klanderfritt från första tramptaget.
      Rotors nya effektmätare är en av dom som jag tycker verkar vara intressantast av dom snart kommande alternativen men den blir ganska mycket dyrare än en P2M.

      Mvh

      Nicke

      Radera
    2. Det här systemet verkar också lovande men är även det inte tillgängligt ännu....
      http://www.bikepowerpedals.com/#!/page_Product_Overview

      Radera