söndag 25 mars 2012

Bländande vader, vårsol och kuperade vägar!

Distanspass på ca 4 timmar stod på programmet och vårvädret med strålande sol var svårt att klaga på även om det blåste lite mycket. Det blev första passet med lite bar hud, körde med knävärmare och bara vader. Bländande vita efter en lång vinter...
Övergång till sommartid i dag gjorde att vissa tyckte att mötestiden kl 09.00 vid simhallen var tidigt. Det var iaf många på mtb, kanske 15 pers, som mött upp för Lammhultcyklisternas mtb-träning.
Mattias E var på plats med racer och Johan O mötte upp i Sandsbro. Örken runt var turen för dagen med sina delvis mycket kuperade avsnitt. Mattias vek av halvvägs mellan Rottne och Ramkvilla. Johan och jag fortsatte i motvinden upp till Ramkvilla. Den tuffa backen mitt emellan Ramkvilla och Klavresröm var lika hård som vanligt och det brände till ordentligt i benen. Johan var stark och tempot hölls uppe hela vägen tillbaka till Växjö.
Kolhydratladdningen man gjorde i går med grill-middag och våfflor på det, gjorde att det enda jag behövde fylla på med under passet var vatten.
Summa 12  mil / 3 tim 52 min / drygt 31 km/tim i snitt. Har inte hunnit kolla hur många höjdmeter det blev men det brukar vara en ganska hyffsad siffra på denna rundan.
I morgon väntar styrkepass på morgonen och sedan cykling, på em, hem från jobbet. Vädret ska hålla i sig en bit in i veckan och jag lär inte behöva mer kläder i morgon än vad jag hade i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar