fredag 30 mars 2012

Intervallträning väntar

I morse var benen piggare efter att jag "bara" kört En träning igår i form av mitt Cykel 75 min spinningpass på Simhallen. Har en mycket trogen kundkrets som gillar att ta i lite extra och igår var inget undantag.
Under dom 6 milen i morse kunde jag trycka på med lite mer kraft i backarna än för ett par dagar sedan. Soluppgången var fin men kall...


I em väntar nordvästlig motvind och sedan i morgon blir det vilodag. På söndag blir det ett hårt intervallpass på tt-hojen i garaget. Har kört ganska mycket intervallpass på trainer i vinter och jag tycker det har funkat riktigt bra. Senaste intervallpasset på trainern var för ett par helger sedan (har ju cyklat så mycket ute nu i stället). Då kändes det mkt bra.
Körde då 2 set med 8 intervaller (sittande position) på mellan 2 min och sedan ner till 15 sek med 15 sek förkortning av varje intervall. Återhämtning lika lång som intervallen. 2 min kördes på drygt 450 W och sedan undan för undan ökad effekt på kortare intervaller. 1 min kördes på ca 550 W och 15 sekundersintervallen som mest nästan 1000 W. Vågar ej ställa mig upp och trycka mer effekt eftersom jag är rädd att min fina hoj ska gå sönder när den sitter fast i trainern.


Funderar på om man ska köra samma upplägg igen för att jämföra hur det känns men det ligger nog närmare till hands att jag kör klassiska 4 minutare x 5 i stället. Har ett par dagar på mig att fundera på det..


Beställde nytt vevlager igår. Min Canyon Aeroad har ju Shimano-vevlager men jag har ju ett Power2max Sram vevparti med effektmätning, som ska flyttas till denna cykeln (från vinter-crossen), och behövde därför ett Sram (GXP) vevlager. Bör dyka upp i nästa vecka.
Nya klubb-kläder, hjälm och ev glasögon lär förmodligen också komma nästa vecka. Mer om det då. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar