fredag 23 mars 2012

MIN BLOGG!!!

Som alla andra cyklister med ambitioner så måste ju även jag ha en blogg! Har dragit ut på det väldigt länge men idag så är det dags. Niclas blogg är nu verklighet! =)

Som jag skriver i beskrivningen om mig själv och bloggen så blir det mest inlägg om cykling, prylar och familjeliv i kombination med de två förstnämnda.

Valde att byta cykelklubb/lag till säsong 2012 och ska framöver representera Lammhultcyklisterna som numera är en Växjö-baserad klubb. För familjens skull så har jag lagt ner Elit-satsningen och tänker köra veteranklass H 40 kommande sommar. Eftersom nya klubben, ännu så länge, har ganska få tävlingsaktiva cyklister (men många motionärer) så kommer jag ofta vara ganska ensam i klungan. Finns både för och nackdelar med det...

Efter en mycket lugn höst har träningen flutit på riktigt bra efter nyår och sedan någon månad ligger träningsdosen stadigt på 12 till 18 timmar per vecka. Den huvudsakliga träningen får jag vid cykelpendling till och från jobbet som ligger ca 6 mil bort. Kompletterar med trainer och styrkepass plus att jag håller i ett 75 min spinning-pass i veckan på Medley Växjö Simhall.
Om jag ska gå efter hur det känns så är formen i starkt antågande och jag tror mig faktiskt vara starkare nu än inför förra säsongen i Elit-klassen. Det bådar gott!

Dom stora målen kommande säsong är givetvis Svenska cupen, SM och Nordiska Mästerskapen.
Kommer eventuellt även köra ngn Världscuptävling i Danmark http://www.uciworldcyclingtour.com/
Svenska Cupen är i år uppdelad på en Tempo-cup och en Linje-cup. Det finns givetvis en Total-cup också då man räknar ihop alla resultaten från båda del-cuperna.
Målsättningen är i alla fall, som vanligt, väldigt hög.

Cykel och mc-affären MC-Center i Kristianstad stöder mig i min satsning och för det vill jag tacka dom (framförallt Lasse).
Cykeln på bilden ovan är från MC-Center och är min Tempo-hoj i tävlings-kit. Det är en Trek Speed Concept 9.9 och är kanske det värsta du kan köpa för TT-lopp. Det är, för mig, en riktig drömcykel och om jag inte är snabb i sommar så beror det iaf inte på utrustningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar