tisdag 27 mars 2012

Tung träningsperiod i en vecka till!

Morgonsolen värmde inte idag. Det är fortfarande frost på morgnarna. Fotot ovan är taget ca 06.15  på den lilla vägen mellan Ingelstad och Hovmantorp. Cyklade hemifrån ca 05.45.
Det är svårt att få ihop klädvalet det kan skilja upp mot 20 grader mellan dag och natt. Eftersom jag cyklar till/från jobbet i stort sett varje dag funkar det ju inte att jag lämnar en massa kläder på jobbet varje dag bara för att det blivit varmare över dagen. Behöver ju samma kläder igen morgonen efter...
Alltså måste jag välja så smidiga kläder som möjligt som är lätta att packa med sig i ryggfickorna och dessutom helst ska vara tillräckligt varma i gryningen utan att vara alldeles för varma på eftermiddagen.
Ibland tar det nästan en mil innan man fått upp värmen och en punktering skulle vara mycket jobbig på morgonen.

Tittar ut och ser att det blåser, som vanligt, ganska mycket. Ännu så länge från norr men enligt prognosen ska det vrida över mot väster över dagen så att jag får den vanliga motvinden hem...

Även idag har jag tänkt köra intervaller på hemvägen. Har inte bestämt upplägget ännu.

Är fortfarande inne i en mycket tung träningsperiod men från och med nästa vecka ska jag lätta lite på mängden. Högintensiva pass kommer ligga kvar som innan.

Tävlingspremiär om 3 1/2 vecka. Säsongen inleds med ett 30 km tt-lopp på lördagen den 21/4 och dagen efter ett 80 km linje-lopp. Båda loppen ingår i Svenska Cupen och är därför av hög prioritet. Tävlingsplatsen är vid Barsebäck i skåne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar