söndag 1 april 2012

5 x 4


Vilodag igår och planerat intervallpass på tt-hojen i garaget idag. Fotot ovan taget strax efter kl 11 vid återhämtning mellan 3e och 4e intervallen.
Planerat upplägg var 5 x 4 minuter med minst 400 W under intervallerna och 3 min återhämtning mellan varje. Resultatet var mkt positivt, dom fyra första låg jag på mellan 410-420 W i snitt och den sista tog jag i lite extra och hade 446 W i snitt. Har haft svårt att få upp pulsen ordentligt under vintern men nu pressade jag mig upp i 172 slag/min under sista intervallen vilket gav en viss kräk-känsla efteråt.
Min maxpuls på cykel låg för två år sedan på ca 180 och förmodligen har den minskat, med högre ålder, åtminstone ngt slag sedan dess.
Känner mig stark på cykeln och har gått ner rätt mkt i vikt. Kan jag bara hålla mig frisk fram till tävlingspremiären så kan det bli roligt i inledningen av säsongen.
Säsongen inleds mkt intensivt med fyra tävlingshelger i rad och samtliga tävlingar ingår i Svenska Cupen och har därför hög prioritet.

Ett mkt intressant cykel-lopp i Belgien idag. Flandern runt med Boonen och Cancellara som storfavoriter. Har satt det på inspelning och får väl kika på det i efterhand, som vanligt, eftersom det inte är helt uppskattat av övriga familjen att jag fastnar framför tvn.
Dom verkar ha trevligt väder i Belgien så det kommer nog gå undan. Tycker Cancellara med råge har jobbat ihop till en ny välförtjänt seger. Om ett par timmar så vet vi...

I morgon är endast ett pass planerat. Kör bil till jobbet och tar cykeln hem. Blir nog ett upplägg med intervaller igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar