torsdag 19 april 2012

Trainer

Gårdagens plan var att för en gångs skull komma med på klubbens onsdags-pass vilket är ett fart-pass där det brukar köras lagtempo-intervaller. Tyvärr fanns det lite andra saker som behövde fungera på hemma-plan så det fick bli ännu ett pass i garaget.
Ställde denna gången linje-hojen på trainern. Hade svårt att bestämma mig för hur hårt jag skulle köra med tanke på träningsupplägg inför helgens tävlingar. Bestämde mig för ett upplägg med 5 x6 1/2 min.
Som vanligt kort uppvärmning och körde därför första intervallen på drygt 360 w. Efterföljande tre intervaller snittade alla över 400 w. Hoppade över den sista intervallen och körde en nedvarvning i stället.
Idag håller jag mitt 75 min spinning-pass på Simhallen och på ngt sätt ska jag försöka hålla igen lite för att det mer ska bli s.k aktiv vila/återhämtning. Kan bli svårt dock...
I morgon är planen att köra ett kort pass på trainern på kvällen för att hålla musklerna "beredda" inför lördagens tävling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar