söndag 8 april 2012

Betong-golv är inte gatsten men ändå.

Sitter just och kollar på inspelningen av Paris-Robuaix.Vet redan hur det gick. Boonen imponerar verkligen denna säsongen och man kan ju bara spekulera i, om hur det hade gått om Cancellara hade varit med..

Själv fick jag en timme på trainern i garaget. Hade gärna kört ett långpass ute i det fina vädret men fanns ju lite annat på kalendern idag. Bl.a var vi i Åseda, hos min farmor. Där mötte mina föräldrar upp och vi gick på restaurang. Efter middag följde vidare kolhydrat-laddning hemma hos farmor..

Gårdagens trainer-pass satt fortfarande lite i benen och med en alldeles för kort uppvärmning (p.g.a tidsbrist) så blev dagens träning en utmaning. Efter den korta uppvärmningen följde en 20 min back-intervall som planenligt pendlade lite i intensitet mellan, mestadels, 350-450 W och kadens 80-85. Därefter en 5 min återhämtning med hög kadens för att till slut avsluta med en 10 minutare, "på platten", med pendlande, men hög, intensitet. Inbäddat låg några attacker + slutspurt.
Bilden tagen strax efter avklarad 20 minutare. Invigde dessutom en komplett ny, snygg klubbdress!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar