lördag 7 april 2012

440 W eller mer.

Utanför fönstret var det vitt i morse och planen var ju att köra intervaller, i garaget, på trainern.
Körde en favorit-variant med 2 set x 8 intervaller (sittande position) på mellan 2 min och sedan ner till 15 sek med 15 sek förkortning av varje intervall. Återhämtning lika lång som intervallen. 
I första setet  körde jag 2 minutaren på +440 W och sedan undan för undan ökad effekt på kortare intervaller. 1 min kördes på ca 520 W och 15 sekundersintervallen på knappt 900 W. 
Under andra setet kördes alla intervallerna ytterligare lite hårdare. T.ex 2 min +460 W, 1 min +550 W, 15 sek som mest drygt 1000 W. Avslutade med att köra tre extra 15 sekunders "flat out" med kort återhämtning mellan varje. Dock fortfarande sittande. Vågar ej ställa mig upp och trycka ännu mer watt eftersom jag är rädd om cykeln....


I morgon ska tydligen vädret bli bättre men det blir nog ingen ute-cykling iaf eftersom mkt annat står på schemat. Ett pass i garaget hoppas jag dock kunna pressa in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar