tisdag 3 april 2012

-8* och Trimtex.

-8* verkade temperaturen ha fastnat på i morse kl. 05.45 när jag satte mig på cykeln. Det var bara till att plocka fram vinterskorna, den tjockare vinterjackan och dom tjockare handskarna igen...

Trots (eller kanska p.g.a) vilodag(!) igår så kändes benen enormt sega. Tog iaf racern vilket resulterade i att vissa sträckor på den lilla vägen mellan Ingelstad och Hovmantorp blev lite extra spännande pga isbeläggning på vägen. Allt gick bra men det tog lång tid. Solen sken men utan värme...

Vilodag igår ja. Den var ju inte inplanerad men det blir inte alltid som man har tänkt sig när man har familj. När sonen till slut var i säng visade klockan närmare halv nio och motivationen räckte inte riktigt till för att gå ut i garaget och riva av några intervaller på trainern. Har ju dessutom kommit in i en period där ngn extra vilodag förmodligen bara är av godo. Det är ju mindre än tre veckor kvar till tävlingspremiären och tanken är att kroppen ska hinna byggga upp sig lite efter den mkt hårda träningsperioden jag har haft tills nu.

Blir intervaller på cyklingen hem från jobbet idag. Temperaturen har klättrat upp till en 4-5* över nollan och solen fortsätter skina. Dessutom har blåsten nästan lagt sig helt och den lilla vind som finns kommer mestadels vara medvind(!!!).

Hämtade dom nya klubbcykel-kläderna igår. Måste säga att jag är positivt överraskad över leverantören Trimtex kollektion. Beställde dom dyrare varianterna av byxor, tröja och tempodräkt och med tanke på kvalitén, passformen och detaljerna måste jag säga att det var riktigt prisvärt ändå. Använde en av byxorna i morse (under dubbla långbyxor) och kanske var det dom bästa jag använt vilket faktiskt säger en del eftersom man hunnit testa ganska många genom åren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar