måndag 30 april 2012

Fjärde raka i Hofvet

Ego-boosten fortsätter....
Men det är väl en av anledningarna till att man bloggar eller?

Bild  från Fredrikshof/Charlotta Calås
Igår söndag var det dags för 4e deltävlingen i Svenska cupen i form av Hofvet-tempot. Med 30 km, i kamp mot klockan, på kuperad väg så visste jag att det skulle bli en hård dag.
Kände också att gårdagen satt sina spår i benen men det var ju lika för dom flesta.
Efter start tyckte jag det tog ganska många km innan jag kom igång och väl medveten om att jag hade gått ut lite för hårt i gårdagens lopp så "höll jag igen" i början. Är fortfarande inte helt säker på om jag höll igen för mycket...
Snittade iaf 5 watt mindre (421 W) än i lördags och körde också 11 sek långsammare på nästan exakt samma distans. Men det var ju en helt annan bana. Bl.a så innehöll söndagens bana en ca 800 m lång stigning på uppskattningsvis 5-6 %. På tillbakavägen var jag uppe i 73 km/tim på vägen nerför. Då saknade jag faktiskt ytterligare kuggar fram. Kör ju med max utväxling på 54-11.
I mål var jag 1 min 34 sek före tvåan och ca 53 sek bättre än ngn annan oavsett klass. Det går bra nu...
Bild  från Fredrikshof/Charlotta Calås

Så det blev ännu en medalj och "pokal" att lägga till samlingen.
Full pott i Cupen ännu så länge och kommande helg väntar ytterligare cup-tävlingar i Kristianstad i form av Wendes 2-dagars.
Klubbkompisen Klaes gjorde ytterligare ett starkt lopp och kom tvåa i Sport-klassen som var den enda klassen som var öppen för Elit-licens.

Igår kväll innebar 51 mil hemresa och av den anledningen kommer inte detta inlägget förrän nu.
Har tagit en "pappa-dag" idag. Har ju varit ifrån familjen i två dygn vilket alltid är jobbigt. Det blir också ledigt från träning idag men hoppas vara tillbaka i sadeln i morgon igen.

Tack till alla som läser och för alla heja-rop och gratulationer på FB m.m!

1 kommentar:

  1. Bra jobbat i helgen Niclas och lycka till med resten av serien. Tack för hjälp med logistik och stort tack för den liten kick jag fick efter 30 minuter i söndags! Ride hard! / Iain

    SvaraRadera