onsdag 11 april 2012

Regniga intervaller

Ersatte gårdagens planerade träningspass med lite nödvändigt mek på linje-hojen. Keramiskt vevlager, "Watt-vevparti" och ny kedja monterades. Det innebar att jag fick tre vilodagar i sträck och det har jag inte haft sen ngn gång i februari.
Detta faktum kändes i morse när jag cyklade dom 6 milen till jobbet, mest på ett positivt sätt. Kroppen hade återhämtat sig fint och även om benen till en början kändes sega så märktes att jag höll en högra kadens än vanligt och när jag tryckte på så fanns det rejält med kraft. =)
Eftersom det hade regnat under natten så var det blött ute och jag tog min gamla racer med skärmar. Regnbyxor och skoöverdrag satt på medans regnjackan hamnade i ryggfickan på västen. Det höll sig uppehåll hela vägen till jobbet. Hem däremot blev ju ganska blött. Det regnade mer eller mindre hela tiden i varierande styrka. "Firade" med att riva av 2 set med 6 x 30 sek "flat out" intervaller + 1 set med 5 x 1 min lika hårda intervaller. Är gött mosig i benen ikväll.
I morgon väntar cykling till och från jobbet + 75 min spinning.
God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar