söndag 15 april 2012

Gilbert och Stefan C!

Gilbert is back!!
Kul att se att Gilbert  börjat hitta benen igen. Även om han inte vann så kan alla i resultatlistan föra honom, förutom Freire som blev inhämtad, tacka Gilbert för att han var den enda som tog ansvar i det avgörande läget.

Idag drog dessutom utomhus-säsongen igång på allvar för många i och med Östgötaloppet. Eftersom tävlingen inte hade ngn H40-klass stod jag över. Kunde givetvis valt att starta i Senior-klassen som är en klass öppen både för deltagare med antingen Elit- eller Veteran-licens. Kommer dock bli mer än nog med tävlingar för mig ändå.
I Elit-klassen lyckades tydligen Cykelcity bäst med både första och andra plats. Bästa Trek-åkare kom först på fjärde plats. En Mölndals-cyklist kom emellan.

Min klubb, Lammhultcyklisterna, hade några deltagare på start-linjen i diverse klasser.
Har inte sett några resultat-listor ännu men vad jag förstår så gick det bäst i Senior-klassen där Stefan Carlsson lyckades få till en 4e-plats i sin tävlings-debut! Starkt jobbat och mkt roligt för honom att vinterns träning har gett resultat.

Har haft vilodag även idag och den är välbehövlig. Kände ju mig väldigt sliten i fredags kväll efter intensivt tränande. Igår och i morse hade jag en lätt infektions-känsla i  kroppen men som tur är känns det som om den är på väg bort nu. Sambon och sonen har haft samma känsla. Tyvärr verkar pojken inte ha vunnit över bacillerna utan han har blivit sämre under dagen och hade nu feber innan han skulle lägga sig.

Blir jag som "Vabbar" och stannar hemma från jobbet i morgon. Hade annars planerat att cykla till jobbet och eventuellt även hem beroende på hur kroppen kändes. Nu får det bli ett intervall-pass på trainern i stället. Antingen mitt på dagen, om sonen sover en stund, eller på kvällen när sambon  kommit hem.

Gjorde linje-hojen tävlingsklar idag. Har stora förväntningar på mig själv inför kommande helgs tävlingspremiär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar