torsdag 5 april 2012

Nyladdat batteri

I morse var det återigen dags att testa dom elektroniska växlarna i köldgrader. -6* stod termometern på när jag gav mig av hemifrån. Efter gårdagens fadäs har batteriet stått på laddning över natten. Tar bara 1,5 timmar för ett tomt batteri att bli full-laddat. Nästa laddning lär jag göra om ett par veckor innan första tävlingen.
Växlingarna fungerade återigen perfekt som jag är van vid. Ingen tvekan alls.

Igår var det premiär på tempo-cykeln hem från jobbet, eller egentligen från Lessebo, där jag mötte upp föräldrarna med bil. Dom har varit på semester och jag lämnade bilen till dom och tog cykeln, som jag hade bak i skåpet, hem. Det blev vägen över Linneryd-Ingelstad. Hade t.o.m medvind vilket gjorde att farten trissades upp. Körde några intervaller för att få känna på farten lite. Trots vinterkläder, uppvärmning och intervaller med återhämtning emellan så körde jag dom knappa 5 milen med en snitthastighet på 40 km/tim. Snittade 339 Watt. :-) . Trots hyffsade siffror så kände jag mig faktiskt ganska seg i benen.

I eftermiddag blir det cykling hem också, dock utan några speciella intervaller. Ska ju dessutom hålla mitt 75 min Spinning-klass på Simhallen ikväll. Välkomna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar