fredag 29 mars 2013

Cross eller racer i morgon?

Började mitt sju dagar långa cykelträningsläger idag. Inget Italien, Mallorca eller liknande, utan träning på hemmaplan sju dagar i sträck och helst >80 mil.
Cyklade 8 mil på racern men redan i  morgon ska det bli minst 12 mil. Den stora frågan är hur vägarna ser ut när man öppnar ögonen i morgon. Väderprognosen är inte direkt upplyftande.
Crossen hänger redo på väggen men det skulle verkligen kännas som ett nederlag att lyfta ner den igen efter att ha kört racer hela mars...

I morgon vet vi!

2 kommentarer:

  1. Det var inget kul att köra på Långfredagen. Var inne i Växjö och åt påsklunch( 4+4 mil) men vindarna gjorde det till en utmaning.
    Ser betydligt trevligare ut på den punkten idag :)

    Bra kämpat med viktnedgången. Själv har jag inte den starka karaktären.

    LL

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! =)

      Det blev en rätt trevlig runda idag och efter viss tvekan så valde jag racern.
      Så här i efterhand ångrar jag inte det alls. Det var bara kortare partier som var snötäckta annars var det blöt asfalt och lite slask.
      Drivlinan var full av slask efteråt men det hade den varit även om jag tagit crossen.

      /Nicke

      Radera