söndag 31 mars 2013

Finracer idag och 15 mil till! =)

Om cykelvalet igår vid en första tanke verkade lite svårt så var valet lättare idag. Dessutom så var alternativen betydligt trevligare, finracer eller "fulracer".
Redan igår kväll när jag bytte den totalt slutkörda kedjan på fulracern så tänkte jag att det kanske var läge för finracer idag. Visste att vägarna torkat upp och att det förmodligen skulle bli sol hela dagen.
Så när jag vaknade i morse var inte valet svårt, klart det skulle köras finracer och finhjul (någorlunda...).
Bestämde mig också för att plocka fram tightare kläder för första gången i år. Detta trots att termometern visade flera grader under nollan när det var dags att klä sig. =)


Det var lite kallt inledningsvis men väldigt skönt att slippa den bylsiga och fladdriga vinterjackan.
Hoppas kunna köra i samma kläder i morgon och givetvis ombord på finracern.

Det enda som fladdrade idag var den tunna vindvästen.


Det blev drygt 15 soliga mil idag vilket innebär att jag kört lite över 36 mil på tre dagar.
I morgon blir det förhoppningsvis minst 12 mil till. =)

Dessutom är det veckoinvägning på morgonen i morgon. Förväntar mig ingen större viktnedgång eftersom jag slarvat med kosten lite denna veckan. Främst i form av påskgodis....

Kul att Cancellara vann Flandern Runt idag. Glädjer mig mycket!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar