söndag 10 mars 2013

Snö + Racer = Sant

Den gångna veckan har präglats av framför allt min vän Lars bortgång men även min sambos födelsedag.
Livet går på något sätt vidare men träning och diet har kommit lite i skymundan så jag förväntar mig inga stordåd när jag ställer mig på vågen för veckoinvägningen i morgon.
Faktum är att jag med inte alldeles liten sannolikhet kan ha gått upp ngt, vilket i så fall är första gången sedan jag tog tag i kost och träning igen i början av januari.

Fick i alla fall till en rejäl avslutning på veckan vad gäller träningen. 62 km igår och 124 km idag, allt på racer(!) Kändes lite "fel" att titta ner och se dom smala racerdäcken skära smala spår i snön som stundtals föll väldigt kraftigt idag på förmiddagen. För att inte tala om kylan och framför allt vinden. Riktigt kämpigt bitvis..
Bitvis helt snötäckta vägbanor, kraftig vind, stundtals kraftigt snöfall och kallt.
Perfekt racerväder! =P
Våren känns helt plötsligt lite längre bort än för några dagar sedan. Men jag tänker försöka köra racer så länge det inte är direkt farligt. Givetvis gäller det att undvika dom mindre vägarna där det fortfarande finns mycket is kvar. Crossen är delvis nermonterad  men skulle på 20 minuter vara användbar igen om det skulle krisa. Hoppas slippa lägga tid på det.

Många (cykel-)vänner har varit eller är på väg till sydligare breddgrader. Hade varit trevligt att köra kortärmat i en vecka men får hålla mig på hemmaplan i år också.
Kommer iaf ha en riktigt hård avslutning på mars där jag kring påsk räknar med att göra en 80- 90 mil på ungefär en vecka.
Efter det "campet" ska jag strukturera upp träningen ytterligare ett snäpp så att jag är på g när Swe Cup-säsongen drar igång i slutet av april. Behöver få in lite mer återhämtning i upplägget.
Vill inte vara formtoppad redan i premiären (som förra året) men har ingen lust att göra bort mig heller i det inledande tempoloppet.


"Today I will do what others won't, so tomorrow I can do what others can't."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar