lördag 30 mars 2013

Haha, det blev racer trots allt! =)


Det var ju ingen kul syn när man tittade ut genom köksfönstret i morse. Relativt tidig start på träningsrundan var planerad och jag lämnade hemmet vid åttasnåret.
Tvekade in i det sista när det gällde cykelvalet men snörade på mig racer-vinterskorna, dvs jag chansade på racer. Det var ett beslut som jag inte ångrade även om det bitvis var några cm snö och slask på vägbanan.


Så mycket värre än så här blev det inte och så länge man undviker några häftiga manövrar så funkar det med racerdäck även på snö.
Större delen av tiden kunde jag köra på asfalt och solen tittade fram mer och mer.

Drivlinan var väl inte helt utan effektförluster om man säger så.... Och ekrarna var inte direkt aero heller.
Men det hade sett likadant ut även med crossen.

Det funkar med racer så länge snötäcket är tunt och inte isigt.

Tapper dåligt-väder-cykel/vår-höstcykel som är i stort behov av ett kedjebyte. 
Hade inte kollat kedjan på ett tag och har märkt dom senaste turerna att ngt inte står riktigt rätt till.
Så när jag kom hem så kollade jag kedjan och den har verkligen förfallit ordentligt. Den var ganska långt bortom slutkörd.
Ska ju använda hojen i morgon igen så ett  kedjebyte står på programmet innan jag går och lägger mig.

Nu verkar den överhängande risken för att crossen ska behöva plockas fram igen var över. =)
Vädret ser ut att bli skapligt under dom kommande dagarna.

Idag blev det drygt 13 mil, så totalt drygt 21 mil på två dagar. 5 dagar/ >59 mil kvar av "lägret".
Minst 12 mil står på morgondagens program...

Glöm inte ställa fram klockan!
Sommartid! Tjoho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar