torsdag 4 april 2013

14 mil till, definitivt vilodag i morgon!



Summa 88 mil på sju dagar. Med dagens 14 mil så passerade jag målsättningen på >80 mil/på 7 dagar med råge. Framöver blir det mest fokus på kortare intervallpass.
Ett annat mål jag också nått idag är en viktnedgång på 20 kg sedan 7e januari! =)
Målet nu, är väl inte direkt att gå ner så mkt mer utan att hitta en balans mellan kost och träning där jag kan ligga kvar på denna vikten utan att det blir för jobbigt.
Började med lite obalans genom att frossa lite påskgodis.... =S

Kan också konstatera att det skulle vara fullt möjligt att gå ner några kg till även om jag aldrig varit så "deffad" som jag är nu. Det är 25 år sedan jag vägde så här lite senast.. =)

Om det jag läst stämmer, angående viktminskningens betydelse för potentiell hastighetsvinst, så har jag stora förhoppningar om att jag kommer bli snabb i sommar. =P
Det verkar dessutom som om jag inte tappat speciellt mycket i kraft. Men det skriver jag med lite reservation och får återkomma efter lite tester på trainern dom närmsta veckorna. Vet mina siffror från förra året och då var jag ganska stark men vägde för mycket.

Bild från intervallpass tidigare i vinter. No pain, no gain!!
I morgon väntar en vilodag och på lördag endast ett lättare träningsupplägg. På söndag blir det ett trainerpass som även inkluderar ett litet VO2-max-test. Det testet ska sedan ligga till grund för intervallträningen dom kommande veckorna.
Tävlingspremiären om tre veckor...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar