torsdag 25 april 2013

Tävlingspremiär i helgen! =)

Finns så mycket jag vill skriva om här på bloggen men för att hinna göra det så måste jag ta tiden från ngt annat viktigt. Oftast är det sömnen som får vänta och det är inte helt lyckat. Återhämtning är viktigt!

Vill skriva om mina träningar och om mina nya prylar som ska öka chansen till nya framgångar.
Hur man effektivast gör rent fälgar från tublim och hur man sen limmar på nya tubdäck igen står också på artikellistan.
Har verkligen fullt upp (som vanligt!) med att pussla ihop livets alla delar och då är jag ändå arbetslös...
När det gäller min utrustning så har dom viktigaste bitarna iaf kommit i ordning. Förutom prylarna jag nämner längre ned så blir det ny tempodräkt, nya skoöverdrag och diverse nya däck också. Har säkert glömt nämna något...

En lätt infektionskänsla har funnits i kroppen under veckan men nu känns det som om den är på väg bort. Får inte bli sjuk nu!!
Formen tror jag finns där. Har lyckats genomföra några riktigt, riktigt hårda intervallpass på sistone. Kanske dom hårdaste någonsin. Orosmomentet är givetvis att jag formtoppat till första tävlingen och att det sedan bara går utför. Hoppas att det inte är så.

Trots rejäl fläkt blir det svettigt i garaget när man kör stenhårda intervaller.

När jag tränade intervaller i Skirbacken härom dagen så gjorde jag mitt bästa pass där någonsin med, för mig, höga hastigheter uppför, gång på gång.

Kommer aldrig bli ngn "bergsget" men har nog aldrig varit starkare uppför än vad jag är nu.
Bild från intervallpasset i  Skirbacken för ett par dagar sedan. Lyxade till det med Swe Cup-mästartröjan. =)

Så i helgen är det alltså dags för årets tävlingspremiär. Swe Cup i Örestad (Barsebäck), tempo på lördag och linje på söndag. Väderleksprognosen ser mkt lovande ut vilket är skönt. Förra året var det ju inte många tävlingar som man körde helt torrskodd....
Då frös jag ngt oerhört vid tävlingarna i Örestad. Se bloggen för ett år sedan.

Som vanligt så har jag byggt upp höga förväntningar på mig själv och är riktigt taggad. Några nya namn finns på startlistan och ett par av dom tror jag kan vara svåra konkurrenter.

Har under veckan kört ett par pass utomhus på tempohojen. Testade bland annat ny hjälm och sadel.

Kask Bambino testad första gången i veckan. =)

Nya sadeln på tempohojen, Bontrager Hilo RXL Speed Dial är en mycket trevlig bekantskap.

Linjehojen har också körts i full tävlingsmundering, utrustad med ett nytt styre, styrstam, datorfäste, vevlager och hjullager.

Nytt supernajs styre, Bontrager XXX Aero.

Dom nya Bontrager-prylarna kommer från Cykel och Mc-center i Kristianstad.


Aero...... =)

RIDE FASTER, THE SUFFERING WILL BE OVER SOONER!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar