onsdag 17 april 2013

Mkt intervaller blir det...

Den gångna helgen resulterade inte i dom träningspass som var planerade. Så blir det ibland när man har familj och småbarn.
På lördagen var planen ett kort pass med några korta intervaller, d.v.s ett återhämtningspass. Detta passet blev av olika anledningar helt inställt, alltså vilodag.
Söndagens distanspass fick också ställas in men jag lyckades klämma in ett en timme långt intervallpass som var bland det tuffaste jag kört på ett tag. 30 x (30 + 30). Vilket betyder 30 st intervaller som är 30 sek  långa med 30 sek "vila" mellan varje intervall.
Planen var att jag skulle klara av att köra alla intervallerna lika hårt (och väldigt hårt) och att "vilan" skulle ligga på knappt hälften i ansträngning vilket gjorde att pulsen inte fick möjlighet att dippa för mycket. I stort sett så låg snittet på alla intervallerna kring 500 w strecket och den sista på ca 550 w. Fick alltså ihop en kvart kring 500 w på en halvtimme. Jag var mör i benen men mkt nöjd efteråt.



Inte lika fint väder på måndagen som på söndagen, men jag lyckades iaf komma iväg på mitt efterlängtade distanspass.
Örken runt med en extra skarvning över Klavreström stod på programmet. Vägarna var fortfarande delvis väldigt grusiga. Framförallt vägen mellan Ramkvilla och Klavreström. Tyckte det gick riktigt bra i backarna trots söndagens hårda intervallpass och jag körde oftast på ordentligt hårt uppför.
Det blev 12,5 mil på 3 tim 40 min och ungefär 1100 Hm.



Idag tisdag körde jag som vanligt mitt spinningpass på simhallen. Hade tänkt mig att det skulle vara ett återhämtningspass för min del. Gick väl lite si så där med just återhämtningsbiten. Är svårt att hålla igen när man har en hel klass hårt kämpande personer framför sig. =P

Dom närmaste dagarna är det intervaller och åter intervaller som väntar. Dom flesta passen blir på trainern men kanske kan jag få till ett backpass utomhus också. Har ju Skirbacken runt hörnet.
Förhoppningsvis kommer jag iväg på ett distanspass till helgen.
Tjohej!

2 kommentarer:

  1. Måste prova dom där intervallerna nån gång. Låter jobbigt :)

    En annan sak , kör du med activio på dina cykelpass?



    LL

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många roliga intervallvarianter finns det! =)

      Angående Activio så använder jag endast systemet och projektorn för att visa hur passet är uppbyggt.
      Alltså inga Activioband på deltagarna.

      /Nicke

      Radera