söndag 29 juli 2012

70 mil??

Blev det 70 mil denna veckan?
Nej, men det behöver inte vara illa för det.
Vädret har ju inte satt några "käppar i hjulen"  =)  iaf men bidrog också till att jag tog en pappa-dag i torsdags då familjen åkte till Öland och alltså ingen träning den dagen.
Ca 52 mil har det blivit + ett trainer-pass, intervaller, i garaget igår.
Dagens utomhus-cykling bestod i huvudsak av intervaller i Skir-backen som bara ligger 1 km bort.
Sex gånger HÅRT uppför blev det. Väldigt skönt efteråt när man klarat av ett sådant pass!

På fredag bär det av till Nordiska Mästerskapen vid Järvsö, ca 75 mil norrut. Väldigt långa resor till tävlingarna under andra delen av säsongen. =(

Hoppas att jag hittat tillbaka lite form-mässigt.
Hoppas också att min cykel hinner komma innan fredag.... Börjar bli lätt orolig, den är inte skickad från Tyskland ännu.
I värsta fall får jag ta min "dåligt-väder-racer" men utan stänkskärmar då. Känns inte som ett roligt alternativ men kan bli den sista utvägen. Har börjat rusta upp den till tävlings-dugligt skick iaf.
Framgaffel + styrlager är bytta. Ett par tävlings-hjul, byte av broms-klossar och finjustering av växlarna är det som ytterligare skall till för att den ska duga att tävla på. Ev även montera på Watt-vevpartiet.
Inte alls så bra som den cykel som jag väntar hem men, som sagt, kan bli sista utvägen!

Damernas OS linje-lopp pågår. Heja Sverige!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar