fredag 20 juli 2012

Semester

Blogginläggen duggar inte tätt i semester-tider. Dessutom tävlingsuppehåll i några veckor. Kommer bara ha en veckas sammanhängande semester.

Åkte till Falsterbo i lördags och skulle egentligen stannat där i en vecka men sambon och även sonen mådde inte bra i stugan som förmodligen hade ngt fuktrelaterat problem. Det fanns definitivt en lite konstig doft i badrummet och i pentry-hörnan. Mögel?

Undvik därför " Liten stuga i Falsterbo " !!! Finns även utlagd på annons här som " Liten stuga nära bad o natur ".



I annonsen framgår inte speciellt tydligt att stugan ligger på en privat tomt några meter från uthyrarnas bostadshus + på tomten jämte är det byggarbete + att avståndet till stranden är längre än redovisat (om man ska följa gångvägarna förbi golfbanan...).
Stugan var dessutom inte alls så välstädad och fräsch som det ser ut på bilderna och som man får i första intryck när man öppnar dörren första gången. Fullt av spindelväv, damm och odiskat.


Stugan hyrs ut av Christina Dyrendahl-Grimfelt och vi hade betalat 2000;- i handpenning. Resterande belopp, 2100;-, skulle betalas på plats.
Efter första natten, när vi bestämt oss för att åka hem, packade vi redan tidigt på morgonen och eftersom vi tyckte det var för tidigt för att knacka på hos hyresvärden åkte vi till hamnen och käkade frukost. Personligen hade jag gärna bara dragit (eftersom det var så mkt som inte stämde) men sambon tyckte att vi borde stanna och förklara oss.
Christina tyckte det var Sååå synd om henne som inte skulle få fullt betalt (observera att hon har hus i både Täby och Falsterbo, vi snackar hus som är värda mkt pengar.....) och att det visst inte kunde vara ngt fel på stugan eftersom folk med allergi, astma etc. hade bott där innan.
Min sambo är Distriktsköterska och hittar knappast på sina symptom. Dessutom så verkade även våran 3-åriga son påverkad.
Efter mkt diskussion så gick min sambo med på att betala ytterligare 1000;- för att få tyst på henne.
Sista 1100;- behöll vi.
Undrar om hon redovisar hyran i deklarationen?

Därefter åkte vi hem ett antal tusen fattigare.


Vi får satsa på dagsutflykter i stället. Jag har bara en veckas semester i sommar och den slutade så här snöpligt.

Träningen denna veckan har hittills bestått av tre intervall-pass på trainer och ett distanspass i form av Örken runt, drygt 11 mil, från "fel håll". Kan verkligen rekommendera att köra motsols runt Örken i stället för medsols. Iaf som trevlig variation!

Vad stökigt det ser ut!! Är inte så farligt egentligen..

Med tanke på mina tävlingsresultat (SM!!!) och mätresulatat på sistone så förväntar man ju sig inte några stordåd under intervallerna på trainern men faktum är att jag lyckats köra riktigt jäkla hårda och bra pass. Har varit minst lika stark som i våras!!
Kan det bero på att jag slutat försöka gå ner i vikt och därför inte är så försiktig med kolhydraterna längre.
Tror verkligen inte alls på LCHF för idrottare som håller på med högintensiva aktiviteter!! Det kan omöjligt fungera! Långdistans-idrotter möjligtvis, typ IM-triathlon, men jag tror även där att det är sämre än en annan bättre balanserad kost.

Det verkar ha löst sig med en ny linje-cykel. Hoppas bara att den dyker upp innan Nordiska Mästerskapen om ett par veckor!
Blir en ny, likadan! =)

Återkommer snart med en berättelse från linje-loppet i Härnösand som slutade i katastrof.


3 kommentarer:

  1. Goda vänner till mig hyrde denna stuga en vecka sommaren 2012
    och var toppennöjda.
    Huset var jättemysigt och kliniskt rent och frächt då värdinnan själv är allergisk .
    Varför skriver du detta????
    Jag bedömer det som nätmobbing.
    Varför?????????

    SvaraRadera
    Svar
    1. För att jag tycker precis det jag skriver.
      Och det är inte mobbing, det är fakta.

      Radera
    2. Du är ute på villovägar med din cykel-

      Radera