tisdag 3 juli 2012

SM i Härnösand kommande helg.

Kommande veckoslut har vi veteraner vårat SM i Härnösand. Rejält långt att köra på torsdag alltså.
Härnösand ligger ungefär i höjd med Östersund fast ute vid kusten, ca 86 mils bilkörning norrut från Växjö.

På fredag kör jag 30 km tempo i ovanligt kuperad (tempotävlings-) terräng, ca 287 höjdmeter.
Karta och höjdprofil tempo-lopp.
Lördagen blir vilodag/träningsdag eftersom det då tävlas i Par-tempo men eftersom jag inte har ngn att köra i par med, så blir det ingen start där.
Kommer i stället köra ett varv på söndagens Linje-bana, ca 65 km.
Det varvet ska köras 2 gånger när det är dags för tävling. Mkt kuperad terräng, totalt nästan 1700 höjdmeter på 130 km. Längsta backen är på nästan 200 höjdmeter så det kommer bli en riktigt tuff tävling.
Karta och höjdprofil Linje-lopp.

När det gäller tempo-loppet har jag ganska högt ställda förväntningar på mig själv. Tyvärr var ju den senaste helgens tempo-lopp inget styrke-besked direkt..
Med tanke på hur tuff linjebanan är så måste jag nog skruva ner mina förhoppningar. Finns många som är betydligt bättre än mig på att köra uppför....

Efter den gångna helgens tävlingar så var planen att jag skulle köra ett lugnt återhämtningspass hem från jobbet igår. Som vanligt var det dock svårt att hålla igen och jag gasade bitvis på lite extra.
Idag och i morgon blir det ingen träning man det står massage på schemat i morgon eftermiddag hos Ackerots Massage & Friskvård. Kommer köra en lite lättare variant av massage som förhoppningsvis ska bidra till att få musklerna i trim innan helgen.

Kör, som sagt, upp på torsdag och när jag kommer fram till Härnösand är tanken att jag ska ge mig ut och träna på tempo-banan. Mitt hotell ligger bara några hundra meter från banans enda vändpunkt vilket gör att jag snabbt bör kunna komma på plats.


Får tänka på följande:

Success is not the result of spontaneous combustion. You must set yourself on fire!
Reginald Leach, retired professional icehockey-player


2 kommentarer:

  1. Lycka till i helgen Niclas. Bara justera saddeln tillbaka och kör som satan inne i helvete! Det kommer att gå bra.

    SvaraRadera
  2. Hallå Iain och Tack!! Har höjt upp styret igen och har dessutom precis tränat på banan. Tror det är en bana som passar mig rätt hyffsat. Hoppas benen är med mig i morgon.

    SvaraRadera