lördag 7 juli 2012

Efterlyses: 50 W Hittelön utlovas!

Var inte supermotiverad att uppdatera bloggen igår kväll men dom av er som brukar se mig på Facebook vet redan hur det gick.
Det gick åt helvete, rent ut sagt. Finns inget annat att skylla på än dålig form.
Vid förra helgens tempolopp i Ystad hade jag ca 40 W mindre effekt än under tävlingarna  i april/maj och igår hade jag tappat bort 8 W till! Vet ej riktigt hur eller varför. Givetvis kan man inte vara formtoppad en hel säsong men denna dipp i prestanda som jag haft den senaste tiden är verkligen anmärkningsvärd.
Med en månad kvar till Nordiska mästerskapen så måste jag vända på detta snarast. Går det??
Om det är ngn som hittar 50 w som ligger och dräller, så skicka dom till mig och jag lovar en belöning tillbaka!

Kände ganska omgående efter start att jag inte hade ngn toppfart i benen och för första gången på väldigt länge (ett år) så blev jag omkörd av ngn som startat efter mig på ett tempolopp. Inget som höjer moralen direkt.
13e man i mål och lååångt från pallen.

Var grymt besviken efter loppet och på kvällen körde jag en lugn 8-milare som till stora delar var varvet vi ska köra på linjeloppet i morgon. Det är kuperat och kommer bli tufft om dom som är duktiga uppför bestämmer sig för att gasa på riktigt i backarna.


Har inte gett upp i förväg och tänker göra allt jag kan för att gå med i eventuella utbrytningar.
Asfalten är bitvis i extremt dåligt skick och det kommer vara läskigt att ligga i klungan när det går fort. Dessutom ser det ut att  bli regn...

"If you wish to be out front, then act as if you were behind"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar