tisdag 24 juli 2012

Träning i kubik!

Förra veckans inställda stug-semester förde iaf ngt gott med sig och det var att träningen kunde flyta på hyffsat.
Summerar man förra veckan så blev det fem stenhårda intervallpass på trainern i garaget och ett drygt 11 mil långt distanspass runt Örken.
Denna veckan är planen att få ihop så många mil som möjlig (>70) i kombination med lite intervaller.
Började starkt igår med drygt 8 mil distans innan jobbet och sedan 6 mil hem med totalt 17 intervaller som varade mellan 30 sek och 1 min.
Idag blev det tempo-hojen till jobbet och ca 66 km till på kontot. Planen för hemresan i eftermiddag är att köra 2 x 15 min intervaller + 63 km till = 27 mil på två dagar.
Äntligen börjar det bli lite värme också och regnkläderna har kunnat lämnas hemma.

Med en och en halv vecka kvar till Nordiska Mästerkapen är jag försiktigt optimistisk inför mina möjligheter att prestera ett bra resultat. Mina watt-värden är minst lika bra som i våras när jag kör intervaller på trainern och i våras/försommaren gick det ju väldigt bra på tävlingarna.

En pusselbit som saknas är den nya linje-cykeln men om bara försäkringsbolaget betalade den igår så finns det stora chanser att jag har den under nästa vecka ngn gång.
För säkerhets skull har jag börjat rusta upp min gamla racer, att ha som back-up om jag inte hinner få den nya. Gammel-racern behövde nytt styrlager och en ny framgaffel. Styrlagret är på plats och gaffeln skickades igår från England så den bör dyka upp i slutet av denna eller början av nästa vecka.
Ska även limma ett nytt framdäck på mina Zipp 303or. Framdäcket bör också dyka upp om några dagar...

Behöver hitta ngn att samåka och/eller dela boende med på NM. Finns det ngn som vet ngt???

Njut av solen som äntligen är här!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar