måndag 13 augusti 2012

"Enough of this Sunday stroll. Let's hurt a little."

Skirbacken må vara bara 600 meter lång men kör den Allt Vad Du Kan tio gånger uppför så har du fått ett ganska rejält backtränings-pass. Du har förmodligen då fått ca 13 min körning uppför beroende på hur snabbt du kör.
Första och eventuellt andra gången brukar jag klara att hålla över 30 km/tim i snitt men sen sjunker det lite för varje gång ner till kanske 24-25 km/tim.
Mycket sitter i huvudet och att övervinna kroppens (benens och lungornas) signaler som skriker åt dig med starka röst att ta det lite lugnare!
"Shut up legs!!" väser jag tillbaka!

Blev alltså ett bra pass igår söndag och idag är benen lite lagom möra. Tar återigen en vilodag idag för att återhämta mig. *Tror* att jag kommer vila i morgon också. Faktiskt svårt att stå emot när huvudet säger åt dig att du borde sitta på cykeln.
"Det är fint väder idag" har blivit min 3-årings standardfras när solen tittar fram och så även i morse. Känslan sa att jag borde sätta mig på cykeln till jobbet men jag stod emot. Ska definitivt vila från träning idag....


"Enough of this Sunday stroll. Let's hurt a little."
 ~ Muzzin, American Flyers


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar