torsdag 16 augusti 2012

Mysrunda till jobbet. Lär bli mindre mysigt på hemvägen.

Ännu en vacker morgon!
I morse var jag äntligen tillbaka i sadeln efter tre (!!!) vilodagar. Gårdagen var egentligen inte planerad som vilodag men tog ledigt från jobbet för att styra upp lite med huslånen m.m på banken. Resultatet tycker jag var lyckat. Sänkt ränta med 0,5 % = 800;- mer i familjens plånbok per månad.

Riktigt skönt var det att cykla i morse trots att termometern visade på under tio grader när jag startade kl 05.30. Förutom en jävla bildåre i Hovmantorp, som höll på att klippa mig två gånger, så var det en riktigt mysig runda.
När järnvägsbommarna fälldes så svängde han tvärt höger precis ngn meter framför mig. Varför han svängde tvärt höger visade sig bara några sekunder senare när han letat sig ut på cykelbanan från ett annat håll än mitt och korsade då cykelvägen som jag körde på. Han passerade min färdväg i hög fart och for ner i cykeltunneln under järnvägen i hög fart. Jävla dåre!!

I eftermiddag lär det vara betydligt varmare och intervaller står då på schemat.
Lite lättare cykling till jobbet i morgon och sedan på lördag blir det nog motionsloppet Helgasjön runt som arrangeras av hemma-klubben.

Hoppar alltså över Swe Cup-tävlingarna denna helgen vilket är ett risktagande när det gäller slutresultatet i cupen. MÅSTE prestera bra, helst vinna återstående tävlingar i cupen vilket då blir två linje och två tempo-lopp. Helst ska det inte heller gå så bra för min närmaste konkurrent..
Jag har rätt så bra grepp om Total-cupen om jag inte gör bort mig fullständigt eller råkar ut för ngt haveri. Tempo-cupen har jag redan vunnit men Linje-cupen blir hårt att ta.

Vueltan startar i helgen. Heja Kessiakoff!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar