fredag 24 augusti 2012

Några till sen är det slut!

Plågade mig igenom en runda på trainern i garaget igår kväll.
5 x 4 minuters intervaller på HÖG effekt. Tyckte jag fick till det ganska hyffsat.
Jag har gått upp ett par kilo igen men kraft finns det. Frågan är hur det kommer funka med tempo-körning dom två sista tempo-loppen?
Vilodag i förrgår och idag.

I helgen står jag över Götalandsmästerskapen men hoppas kunna köra ett intervall-pass per dag i stället. Förhoppningsvis ett ute, ett inne..
Kommer köra mestadels intervall-pass ända fram till sista tävlingshelgen om ca två veckor.

Det märks i startlistorna till tävlingarna att folk inte är riktigt lika motiverade längre. Det är en lång säsong (som ändå har gått väldigt fort..) och mycket tävlingar för den som vill.
Kvällarna börjar bli kortare och alla är inte sugna på att cykla lika ofta i kyla och mörker eller sätta sig på en trainer...
Dessutom så är Svenska Cupen nästan avgjord redan i många klasser och det finns då ännu mindre att kämpa om för dom flesta.
I synnerhet om det är långt att köra till tävlings-orten. Det ska ju vara roligt också!! Eller?



För min del blir det alltså några hårda intervall pass till, sedan kommer vi in i höstperioden med mindre kravfylld cykling. Kan vara en fin period på året där man kan tillåta sig att njuta (ännu) mer av cyklingen.
Hoppas på en fin höst!!


Om en vecka är det tävlingar vid Svanesund på Orust, västkusten. Dit är det ca 30 mil.
Avslutningshelgen är tävlingarna vid Västerås, ca 42 mil dit. Ganska mycket bilkörning kvar alltså..


"Ride lots." 
Eddy Merckx





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar