tisdag 28 augusti 2012

Ride your bike!

Vacker soluppgång idag som jag tyvärr inte avnjöt från cykeln utan från köksfönstret. Blir alltså inte cykel till Kosta idag.
Igår cyklade jag däremot både t o r jobbet men soluppgången var inte lika fin då.
Körde på halvhårt till jobbet och skulle köra totalt 17 kortare intervaller på vägen hem. Fixade "bara" 13 eftersom motivationen helt enkelt inte fanns där. Märks verkligen att det är slutet på säsongen. Det är svårt att mentalt ladda för tuffa pass på cykeln. Detta trots att det är nu det ska avgöras.
Dom kommande två helgerna arrangeras de avslutande tävlingarna i Svenska Cupen och som jag har skrivit tidigare så är det viktigt med bra resultat för att jag ska  kunna säkra min placering i toppen.

Idag är det alltså återigen vilodag och jag hoppas att alla vilodagar den senaste tiden ska ha bidragit till att faktiskt göra mig starkare. Det har iaf bidragit till att göra mig tyngre...  =(
Men förutom att jag känner mig lite tung så känner jag mig också stark. Har bra med kraft i benen och måste nu bara få ihop det mentalt för att kunna genomföra dom två sista tempo-loppen för säsongen. Linje-loppen är inte lika mentalt krävande och är ngt jag därför inte oroar mig så mkt för även om det är där som jag helst ska prestera bäst.


"Three things; Ride your bike, ride your bike, ride your bike" 
Eddy Merckx, when asked how do you get to ride like him.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar