torsdag 26 april 2012

Börjat ladda inför helgens Svenska Cup-tävlingar

Börjar bli riktigt sugen inför helgens tävlingar nu. Vädret ser dessutom ut att bli stabilt i Stockholm över helgen med växlande molnighet och upp till +13*C. Vi är ju inte direkt bortskämda med regnfria dagar den senaste månaden känns det som.
På programmet står två st tempolopp. Ett per dag om 30km vardera. Cykeln är nyputsad och redo!

Väckte kroppen till liv igår kväll efter tisdagens vilodag. Som vanligt känns benen extra sega efter en vilodag och att jag inte kunde starta träningen förrän efter kl 21 igår kväll gjorde ju inte saken lättare.



Min plan var ett trainerpass på tempo-cykeln i garaget. Så blev det också med 5 x 4 min intervaller. Alla en bit över 400 w och med lite varierande kadens. Bilden tagen efter fjärde intervallen. Det har börjat bli varmare i  garaget nu och tröja behövs inte längre.

Idag ska jag hålla benen igång endast genom mitt 75 min spinning-pass ikväll. Hoppas på lika högt deltagar-antal som vanligt med full fart från start till mål av alla motiverade kunder. Jag kör ju ganska hårt med dom men så är också dom flesta av mina kunder stammisar som vet vad vad dom får och förväntar sig riktig hårdkörning. Ibland känns det som om jag ligger  på gränsen till hur hårt man kan köra utan att folk börjar gå därifrån... Framför allt dom som inte är stammisar eller nybörjare kan nog bli lite chockade. Men jag kör konsekvent hårt på mina pass vilket innebär att dom som vill ha det återkommer gärna, vill man ha lite lugnarre pass får man hitta ngn annan instruktör.
"Problemet" för mig är att min typiska kund oftast tränar ganska mycket och gärna ute när vädret tillåter så det känns som om deltagar-antalet sjunker snabbare på mina klasser än andras när sommaren kommer. Har t.ex ganska många cyklister bland mina stammisar.

I morgon är planen att cykla till jobbet för att hålla benen alerta och sedan blir det bil till Stockholm på eftermiddagen. Planen var initialt att åka upp med familjen men nu blir det så att dom stannar hemma i stället. Tack och lov får jag sällskap i bil och boende iaf. Klaes Jahnsén från min klubb, Lammhultcyklisterna, hänger på och ska göra tävlings-debut i tempo-cykling.
Blir ju både dyrt och tråkigt utan sällskap i bil och boende..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar