söndag 6 maj 2012

Fler pall-platser för Lammhult-cyklister!

Lammhults-cyklisterna fortsätter att synas på pris-pallarna!

Idag var det dags för Linje-lopp över 80 km. Tyvärr valde arrangören att samköra fem(!!) klasser idag. Dvs Senior, H-junior, D-elit, H30 och H40 startade samtidigt vilket gjorde att det blev ett väldigt rörigt lopp.
Alla klasser körde in alla försök till utbrytningar eftersom ingen var säker på vilken klass den/dom tillhörde som försökte bryta sig loss från klungan. Var själv med i flera utbrytningsförsök men inget som höll längre än några kilometer.
Banan var en varv-bana ala 2 mil per varv x 4. Sista varvet var jag med längst fram hela tiden och gjorde, tyvärr, återigen en liten miss i taktiken. När en kille i min klass ensam sakta seglade iväg från klungan när det var mindre än en mil kvar brydde sig varken jag eller ngn annan om det och han fick några hundra meters försprång. Jag tänkte att det nog skulle vara lugnt, dom sista kilometrarna in mot mål kommer det gå så fort i klungan så honom kör vi in lätt. Tyvärr tog det några meter för lång tid innan klungan fick upp farten och vi som jagade utbrytaren var ett par sekunder bakom i mål. Själv satte jag mig lite för tidigt i spurten utan att fullfölja riktigt hela vägen, eftersom jag blev besviken över att inte hinna ikapp, och helt plötsligt dök Stefan Carlsson upp på min högersida och var ngn centimeter före mig i mål. Är glad att det var Stefan och inte ngn annan konkurrent! Bra kört Stefan! =)
Både Stefan och jag var längst fram och kämpade om placeringarna in på upploppet och vi slutade alltså tvåa och trea i våran klass.

För oss bestod helgen av tre separata tävlingar medan det för t.ex Eliten och Seniorerna var ett etapp-lopp där samtliga tre etapper räknades ihop till ett total-resultat. Där blev Klaes Jansén alltså total-trea efter bra körning även på linje-loppet. Grattis Klaes!

Nästa helg skulle det varit två tempo-lopp i Örebro och dom har blivit inställda så nu blir det inget tävlande på några helger. Kommer kanske köra ett par motions-lopp, typ Växjö-trampen och Uppvidinge-trampet + att jag hoppas kunna köra Lammhult cyklisternas första deltävling i den lokala tempo-cupen om en vecka.

Utöver det blir det riktigt mycket träning och jag hoppas jag kan ha disciplin att gå ner ytterligare några kilo i vikt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar