fredag 25 maj 2012

Uppvidingetrampet i morgon


Skulle köra intervaller på hemvägen igår. 5x4 min.tänkte jag mig men det blev bara 2 1/2 intervall sedan orkade jag inte fullfölja längre. Har ju kört 60 mil sedan i söndags och då var ju knappt förkylningen borta helt heller. Så idag blir det vila helt och hållet inför morgondagens motions-lopp i Åseda, Uppvidingetrampet.

Väderutsikterna för morgondagen ser trots allt ganska hyffsade ut men det skulle inte förvåna mig om det blir både åska och regnskurar. Temp ska hålla sig kring 20 grader. 
Jag måste hem direkt efter loppet för att fira pojken som fyller 3 år (egentligen på tisdag men vi får gäster i morgon). Det är alltså bra om loppet går så snabbt som möjligt!! =)

Många utav Växjös tävlande cyklister åker förmodligen på (riktiga) tävlingar vid Kinnekulle denna helgen men jag hoppar över det eftersom dessa inte ingår i Svenska cupen. Däremot har jag tre Cup-tävlingar i Stockholm nästa helg. Uppvidingetrampet blir bra tävlings-träning för mig.
Frågan är alltså hur startfältet blir i morgon. Hoppas vi blir ett gäng som kan hålla farten uppe kring åtminstone 40 km/tim.
Det bör vara många Lammhultcyklister till start iaf.

Och här skulle jag lagt in en bild från förra årets Uppvidinge-tramp där jag står  i mål med en stor krans kring halsen efter att ha korsat mål-linjen först. Hittar dock inte bilden i min lap-top. Får kolla datorn hemma och komplettera här senare kanske..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar