lördag 5 maj 2012

Ny vinst i Tempo + lite resultat övriga Lammhultcyklisterna

Tävlingar i Kristianstad idag och i morgon.
Vann dagens 13 km långa och blåsiga tempo-lopp ganska bekvämt på 16:56,0 och som vanligt kan man ju inte låta bli att jämföra lite med andra klasser. Nedan Senior-klassen som jag hade vunnit med 21,4 sek.

I Senior-klassen gör Klaes Jahnsén återigen ett starkt tempo-lopp och slår sig in på 3e plats  på tiden 17:38,5

I Elit-klassen kör Johan Lind på 17:09,8 (17e plats) och Isac Lundgren på 17:30,2 (23e plats). Bra jobbat även av dessa två före detta Lammhult-cyklister (är ju med i klubben fortfarande men tävlar för Elit-laget Team Refero CK C4).

Elit-klassens startfält innehöll nästan alla dom bästa svenska åkarna, förutom vissa utlandsproffs. Jag kan, inte utan att vara ganska stolt och nöjd, konstatera att jag hade slagit mig in på en 12e-plats i Elit med, i stort sett, mest halv- och heltidscyklister framför mig i resultatlistan. =)

Efter tempo-loppet var det lång väntan till dagens andra tävling som var ett gp-lopp. Här misslyckades jag lite med taktiken och mitt första lopp i år som jag inte vann blev ett faktum. Missade tyvärr den avgörande utbrytningen. Har inte hunnit kolla hur det gick för dom andra.Skriver kanske mer om det i morgon. Tyvärr fick Stefan Carlsson bryta vårat lopp efter att ha fått problem med astma.
Nu måste jag i säng för att försöka återhämta mig inför morgondagens linje-lopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar