måndag 21 maj 2012

SOL och CYKEL!

Igår var äntligen värmen här och jag hade bara kvar lättare förkylnings-symptom. Alltså blev det en sväng på cykeln.
Hade hoppats att det skulle vara ngn med racer på klubbens samling vid Simhallen kl 09 men där stod "bara" ett gäng med mtb (ca 20 st). Trodde verkligen att det skulle vara ngn som var sugen på en runda med racer i det fina vädret men det verkar som om dom flesta hade kört dagen innan.

Körde en runda runt Åsnen och det blev lite drygt 10 mil. Körde på i hyffsat tempo, s.k snabbdistans =), och det blev ett snitt på 35 km/tim. Det flöt på bra utan att jag behövde ta i särskilt mycket men jag kände att kroppen fortfarande var lite försvagad av sviterna från förkylningen.

Idag blev det givetvis cykel-pendling till jobbet och dom 6 milen kändes behagliga i det fina vädret. Kom iväg i bra tid, strax innan kl 05.40. Hem ska det var ytterligare 10 grader varmare och nu ska cykel-brännan till slut bli lite tydligare. =P
Eventuellt väntar jag till i morgon med att köra intervaller. Har fortfarande lite rester av förkylning i kroppen, även om det idag känns ännu bättre än igår.

Börjar bli dags att ladda batteriet till Di2-växlarna igen (2a gången sedan jag köpte cykeln). Testade batteriet i morse och det indikerade att det var mindre än 25% laddning kvar. Det räcker kanske till 40-50 mils cykling men jag tänker inte få batteri-torsk igen som i april. Är ju dessutom snart lite tävlingar på gång och det är ytterligare en bra anledning att ladda batteriet i tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar