måndag 14 maj 2012

Sekundstrid på pallen!

Så var deltävling #1 avklarad i klubbens lokala tempo-cup. En blåsig och kall kväll var det. Blåsten gjorde verkligen den ganska platta banan med två vändpunkter till ett riktigt kraftprov.
Kände fram tills i morse att jag borde ha goda vinst-chanser men visste också att det skulle bli hårt motstånd från framför allt Johan, Isac och Klas om dom dök upp.
Under dagen har jag undan för undan börjat känna mig lätt infekterad i näsa och svalg. Inte så konstigt kanske med en sambo som känt sig småförkyld i snart 2 veckor och en son som har både vattenkoppor och är lite förkyld. Så när jag kom på plats var jag inte alls lika övertygad längre att jag skull kunna "kliva överst på pallen". Dessutom var nämnda motståndare också på plats. Totalt var vi 20 pers på start-listan.

Körde alldeles för hårt dom första 2 minutrarna vilket jag fick sota för framför allt sista halvan av loppet.
Kände mig heller inte riktigt lika taggad som jag gjort dom senaste tempo-loppen. Om det sen berodde på att detta bara var en träningstävling, brist på strukturerad uppvärmning eller ngt annat vet jag inte.
Hade 10 w sämre effekt än på Wendes tempo-lopp för en dryg vecka sedan som var på samma distans, knappt 14 km.
Kan ha berott på ngt av ovanstående orsaker?

När Jimmy, som arrangerade dagens tävling, räknade upp topp tio bakifrån var spänningen stor eftersom ingen hade sagt sin tid...
4e plats kom Klas ca 18,37(?), 3a Johan 18,21, 2a Isac 18,19 och jag själv lyckades  med  2 sek marginal, tid 18,17,  knipa första-platsen. =)
Tight där!! 4 sek mellan platserna 1-3!
Snitthastighet 45 km/tim.

Tack till Jimmy för arrangemanget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar