onsdag 23 maj 2012

Träningsvärk!?!

Sedan i måndags har jag haft en kraftig träningsvärk i benen. Både fram och baksida lår.
Det är först idag som jag kan sätta mig ner utan att ta stöd i ngt!!
Fattar inte vad träningsvärken kommer ifrån. Körde ju 10 mil runt Åsnen i skapligt tempo på söndagen men det är extremt sällan jag får träningsvärk av vanlig cykling och så mkt tog jag inte i. Hade bara haft uppehåll i fem dagar p.g.a förkylning så det borde inte heller vara ett skäl.
Vad jag kan komma på i övrigt är att jag rensade lite ogräs i rabatterna och även om det inte är ngt man gör så ofta så var det knappast särskilt ansträngande och inte blev det så många benböj av det heller.
Ngn som har en förklaring?

Vilket väder vi har! Det har givetvis inneburit att jag, trots träningsvärken, cyklat t o r jobbet varje dag. Det blir 12 mil om dagen det.
Igår körde jag några intervaller i uppförsbackarna på hemvägen.
Vinden har varit lite konstig hittills denna veckan. Ostliga vindar som varit rätt starka redan tidigt på morgonen. Det har inneburit att hemresorna har gått fort iaf. Annars är jag ju van vid att nästan alltid ha motvind (västliga) på hemvägen.
I morse tog jag tempo-cykeln och på hemvägen tänkte jag köra lite intervaller igen, fyra-minuters kanske.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar