torsdag 7 juni 2012

Ackerots Massage & Friskvård AB

Har lagt till en ny sponsor, Ackerots Massage & Friskvård AB. =)

Lars Ackerot ska i första hand bistå med massage i lämplig omfattning.
Jag har aldrig provat detta med massage för idrott och ser med spänning fram mot vad det kan ge.
Tydligen ska, framför allt, första behandlingen kännas rätt ordentligt, även efteråt, så det är lämpligt att göra den en tävlings-fri vecka.
Efter den kommande helgen har jag tävlings-fritt i ett par veckor och då är det dags!

Cyklade till jobbet i morse och hade lätt regn (ingen överraskning där...) på mig dom sista två milen. Om prognosen stämmer så ska regnet upphöra strax innan jag ska cykla hem igen (vi får väl se...).

I kväll ska det förlimmas på två fälgar och två däck och sedan ska jag även leta fram en lämplig kasett till helgens tävlingar. Kan välja mellan 11-28, 11-27, 11-25, 11-23 och 12-25.
Funderar på att ta 11-28 till bergstempot/backsprinten på lördag. Backsprinten är 2,5 km lång och, om jag tolkat siffrorna rätt, på 90 höjdmeter.
Efter start är det ca 750 meter flackt och sedan följer 1,75 km backe med en lutning på upp till 12 %. Utslaget på hela sträckan, inkl det flacka partiet, så är snittlutningen 4,2 %.
Kommer bli ett maxpulstest som heter duga. Gäller att vara ordentligt uppvärmd när man står på start-linjen kl 14:42.

Ett citat igen =):
"Some say "I can". Others say "I can't". Both manage to be correct." 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar