fredag 8 juni 2012

Back-sprint i Svenljunga i morgon

Redo för morgondagens tävling i Svenljunga.
Har limmat på tuberna och dom får torka över natten. Egentligen rekommenderas 24 timmars tork-tid men eftersom loppet i morgon är så kort och inte speciellt påfrestande på däcken kör jag med dom ändå. Dessutom har jag sett test-värden på att limmet faktiskt är minst lika starkt efter 12 timmar som efter 24.

Prognosen visar på regn-skurar både i morgon och på söndag, som väntat alltså.
Hoppas på uppehåll under uppvärmning och lopp.
Kommer köra ca 45 minuters uppvärmning. Loppet varar i kanske ca 7 minuter, vet faktiskt inte hur snabbt jag kommer lyckas köra? Watt-mätaren ska hjälpa mig så att jag inte kör slut på mig i början av backen.
Ska helst ta slut precis på mål-linjen. Går i mål ca 14.50.
Hoppas kunna hålla mina konkurrenter bakom mig men det kommer bli tufft. Back-sprint är inte min starkaste gren...

Idealiskt hade jag kört en kort träning idag men det fanns ingen tid för detta. Har alltså vilat idag.


2 kommentarer:

  1. Du har verkligen varit riktigt stark den sista tiden.

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Tyvärr har jag inte varit så stark i slutet av juni och början av juli. Kraftigt dalande form gjorde att t.ex SM-helgen blev en katastrof...
    /Nicke

    SvaraRadera