onsdag 6 juni 2012

Watt-mätaren skrattar åt mig!

What´s new?
Måndag var vilodag.
Tisdag var jag pappa-ledig eftersom dagis hade studiedag. När sonen sov så körde jag 5 x 4 min intervaller i garaget.
Watt-mätaren skrattade åt mig när den bekräftade att jag tappat närmare 10 % på toppen. I stället för att köra majoriteten av intervallerna över 450 w så hade jag fullt upp med att hålla mig över 400 w. Har alltså lite att jobba på till SM om en månad...
Var ju förkyld för ett par veckor sedan och uppenbarligen är jag inte riktigt tillbaka ännu.

"Valde" att inte köra klubbens deltävling i tempo-cupen. Sambon hade nämligen planer för kvällen och jag hade varit bortrest hela helgen = inte populärt att driva igenom att hennes mamma skulle vara barnvakt för att jag ska kunna cykla igen.

Idag var det ju nationaldag och det firades med grillning och att ta tag i limning av tuber på två hjul.
Punkterade bakhjulet på tävlingen i fredags och jag väljer att byta både fram och bakdäcket.
Mycket eftersom jag ska vara "test-pilot" på Schwalbes värsting-tuber Ultremo HT och för att verkligen kunna testa dom vill jag givetvis använda dom både på både fram och bak-hjulet. Ska sedan skicka mitt omdöme direkt till Schwalbe.
Tackar Växjö Cykel-service för att dom gav mig denna möjligheten!

Så medan köttet låg på grillen, och även nu i kväll, har jag demonterat dom gamla däcken och rengjort fälgarna. Nu sitter dom nya däcken bara på-krängda och upp-pumpade på fälgarna för att, om möjligt, töja ut dom ngt för att dom ska vara lättare att kränga på i skarpt läge med lim på både fälg och däck.
I morgon kväll lägger jag på ett lager lim på både däck och fälg och på fredag är det dags för ett sista lager lim på fälgen. Väntar sedan några minuter innan jag till slut kränger på däcken, centrerar dom och sedan pumpar upp dom.
På lördag ska dom nämligen direkt in i hetluften med bergstempo-lopp, Giro de Kind.
Kommer bli hårt!

I morgon kommer träningen bestå av cykling t o r jobbet. Korta intervaller är planerade på hemvägen.
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar