söndag 3 juni 2012

Nynäshamn och Falken-loppet.

Hade en helt värdelös natt. Som jag skrivit i tidigare inlägg så bor jag på ett riktigt risigt "Hostel" vars gäster i huvudsak verkar består av "hantverkare" från öst-stater och ngn alkis.
Personal(?) som inte pratar svenska och rum utan fönster.
En stor myra hälsade mig välkommen när jag öppnade dörren första gången.
Blir dessutom alltid misstänksam när säng-kläderna inte är vita utan i kraftiga färger. Dusch och WC delades med dom andra gästerna...

Ett antal utav dessa tyckte tydligen att det var läge för party i rummet jämte mitt. Musik på hög volym och ännu högre röster...
Var uppe flera gånger och sa till + dunkade i väggen. Oftast blev det lugnare i några minuter men sedan så ökade volymen igen. Uppskattar att jag somnade kring 01.30 med kudden över huvudet.
Var riktigt seg när klockan ringde kl 06.30 och det var dags för frukost.
Packade sedan under stor irritation mina prylar och lämnade skiten så fort jag kunde.
Städning ingick dessutom inte i rums-hyran men städavgiften, om man avstod från att städa, var bara 50;- och det tyckte jag det var värt.
Har aldrig bott så risigt Sverige. Det var dessutom inte direkt billigt.
Varning alltså för Holiday Hostel i Rotebro.


Hade en timmes bilfärd till Nynäshamn och var på plats ca en timme innan start.
Glädjande nog var vädret bättre idag och vi slapp regn. Vägen torkade t.o.m upp under loppets gång.

Det skulle ha varit 65 pers till start men många hade kastat in handduken efter dom tuffa förhållanden som varit tidigare under helgen. 39 pers var vi på start-linjen + dam-elit och dam-juniorer som körde samtidigt som oss.
7 varv x 10 km skulle avverkas och det blev en ganska normal tillställning med några mindre utbrytningar som inte lyckades. Jag lyckades inte hålla huvudet kallt vid avslutningen utan gick för hårt för tidigt.
Blev iaf femma och framför mig hade jag Stefan C från klubben.
Fler framskjutna placeringar för Lammhultcyklisterna alltså!

Skönt också att slippa mekaniskt strul!

Nu lämnar jag skiten bakom mig och blickar framåt!
Bara att glömma denna helgen och ta nya tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar