fredag 1 juni 2012

SMACK Arlanda Test Track Race


Idag har jag kört upp till Stockholm för tävlingar i dagarna tre. Som ni ser ovan så välkomnade Stockholm mig från sin bästa sida med 1 1/2 timmes bilköande, regn, blåst och bara drygt en hand full plus-grader.
Det ÄR kul att cykla...

Kom iaf till starten i hyffsad tid och regnet upphörde faktiskt 45 min innan start. Men det var fortfarande kallt och blött. Uppvärmningen blev sisådär med dessa förutsättningar men det var lika för alla.
Ett ganska stort startfält var det och jag kan tänka mig att det kunnat gå riktigt fort på banan om det varit torrt och fint. Tio varv skulle avverkas på den 2,4 km långa banan med perfekt asfalt.
Tempot var lugnt långa stunder och dom enstaka utbrytningsförsök som gjordes blev oftast in-hämtade inom ett varv. Just när vi gick ut på det näst sista varvet och jag började fundera på avslutningen så kände jag hur bak-hjulet krängde till lite och sedan i nästa kurva ännu en gång... PUNKTERING!!
Lyckas få punktering på en motorbana med perfekt asfalt!

Det blev alltså en DNF (Did Not Finish) för mig idag. Tur att man får räkna bort ett par tävlingar i Cup-sammanställningen. Ärligt talat så blev jag knappt irriterad, allt annat var ju ändå rätt pissigt så det kändes som om det låg i luften. Har ju dessutom haft utomordentlig tur med att slippa punkteringar på tävlingar.

I morgon är det dags för ännu ett kort varv-lopp, Luma GP, centralt i Stockholm på Hammarby-kajen. Väderleks-prognosen säger .......... (spänningen stiger!) .................... Regn.
Inte helt oväntat eller?
Kl 11.00 går starten och cykeln är inte tvättad men har fått ett par andra hjul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar