tisdag 26 juni 2012

Tempo-dags igen!

Dags att köra tempo igen. Var ju några veckor sedan senast men i morgon är det dags för triathlonklubben 338 Smålands öppna klubbmästerskap. Är faktiskt medlem här sedan flera år och faktum är att jag egentligen tänkte mig en triathlon-karriär för några år sedan men den förvandlades ganska snabbt till en cykel-karriär...
20 km ska avverkas utanför Ljungby på gamla E4an. Hoppas kunna återta titeln som klubbmästare efter att förlorat den till Johan Lindh med 1 sek (!) förra året. Var dessutom 1 sek från banrekordet, vilket är 25:54, som Johan alltså tangerade. 
Skulle vara kul att slå det och förhållandena ser ut att bli bra. Sol och västliga vindar = sidvind.
Prio ett är givetvis vinst men jag vet inte säkert hur formen är, i morgon vid denna tiden vet vi.
Det blir säkert hårt motstånd också eftersom det numera finns flera riktigt snabba tempo-cyklister i trakten.

Förra årets deltagare i Ljungby på Tempo-KM. Bild lånad från 338 småland. 


Detta blir en bra genomkörare inför helgens Swe Cup tävlingar i Ystad då det ska köras ett 30 km tempo på lördagen och Linjelopp på söndagen.

På torsdag är det klubbmästerskap i Linje för Lammhultcyklisterna. Kommer förmodligen tyvärr inte delta, även om jag skulle vilja. Borta två kvällar i rad + tävlingar hela helgen blir lite för mkt frånvaro från familjen och då får man prioritera vad som är/känns viktigast.

Blev ett kortare intervallpass på trainern igår och idag tog jag faktiskt ännu en vilodag. Hoppas vädret börjat bli bättre nu!

Kör hårt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar