lördag 16 juni 2012

Some say "I can". Others say "I can't"....

Torsdagens trainerpass blev det inget med eftersom magen inte var helt nöjd efter middagen (sviter efter magsjukan tidigare i veckan) och ett hårt intervallpass därför var uteslutet.
Fredag morgon bestod av besök hos tandläkaren. Men på eftermiddagen kunde jag äntligen köra ett riktigt hårt träningspass igen.
2 set med 6 x 30 sek + ett set med 5 x 1 min och sedan visste man att man levde igen.
Har hunnit med rätt mkt idag som man fått skjuta på p.g.a cykeltävlingar på helgerna. Blev även ett pass på trainern i garaget. 5 x 4 min. Inga watt att skryta med men jag tror det kommer om jag får köra på hårt nu fram till SM om tre veckor.


Jag försöker för tillfället att hålla en diet som gör att jag förmodligen inte klarar av att köra riktigt så hårt som jag brukar.
Frågan är, blir träningen sämre om jag går på diet som gör att jag inte har riktigt samma uthållighet?
Gör det mer skada än nytta? Kroppen får ju dessutom svårare att återhämta sig.
Anledningen till dieten är ju som vanligt att man väger för mkt när det börjar bli backigt. Och backigt kommer det att vara på SM

Har varit många som cyklat riktigt fort runt Vättern idag. Nya rekordtiden är nu 6 tim 37 min vilket är väldigt starkt jobbat.
Andra kastade in handduken redan innan start eller under loppet p.g.a. vädret.
Bjuder av den anledningen på ett ordspråk till:

Some say "I can". Others say "I can't". Both manage to be correct. 

Lance Armstrong befinner sig i hetluften igen och jag blir återigen överraskad över hur folk kan ha så starka attityder och åsikter om honom utan att vara insatta i fallet.
Tyvärr känns det inte som om det finns några vinnare när USADA nu ska starta ännu en i raden av utredningar involverande bl.a Armstrong.
Personligen hade jag sett väldigt mkt fram emot att se hans karriär utvecklas inom triathlon där han har gjort väldigt fina resultat fram till nu. Nu blir han tyvärr stoppad från dessa tävlingar eller iaf dom tävlingar som organiseras av WTC som ligger bakom Ironman-tävlingarna med bl.a VM på Hawaii till hösten.
WTC har en dopingpolicy som innebär att man blir stoppad från fortsatt tävlande om man hamnar under utredning.
Personligen, och uppenbarligen många med mig om man följer artiklar och debatter på Slowtwitch.com, tycker att denna regeln är felaktig eftersom det innebär att man i princip blir straffad utan att ha blivit dömd.
Visst, om dom till slut kan presentera tillräckligt starka bevis mot honom så att han blir fälld, då ska han straffas men inte förrän då.
Det finns dock fler organisationer än WTC som anordnar tävlingar och det är säkert inte otänkbart att han väljer att köra ngn av dessa.

Jag tror att Armstrong alltid tänker "I CAN" och jag önskar honom därför Lycka till!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar